January 20, 2010

SCORE A, MENCUNGKIL POTENSI PELAJAR DAN POTENSI KEWANGAN KITA

SCORE A, MENCUNGKIL POTENSI PELAJAR DAN POTENSI KEWANGAN KITA. Seumpama memiliki Pusat tuisyen dari rumah!

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Soalan mengenai Score A yang biasa kami terima:

Soalan 1. Apakah program Score A ini?
Jawapan: Ianya satu program pembelajaran secara on line untuk pelajar-pelajar dari darjah 1 hingga tingkatan 3. Ianya dibangunkan oleh Kenshido International Sdn. Bhd. dengan kerjasama Kementerian Pelajaran semenjak dari tahun 1998. Program ini terbukti hebat dan berkesan sehingga melahirkan 90 peratus pelajar yang mendapat keseluruhan ‘A’ dalam UPSR dan PMR. Secara ringkasnya program ini apabila pengguna “subscribe” sahaja maka pengguna sudah pun mempunyai Pusat Tuisyen untuk semua subjek hanya dari rumah sahaja.

Soalan 2: Apakah kelebihan Score A berbanding tuisyen?
Jawapan: Terdapat beberapa kelebihan Program Score A berbanding tuisyen seperti ianya lebih murah, pembelajaran secara output learning dan tidak membosankan, system pemarkahan yang menggunakan auto sistem, ibubapa boleh memantau anak-anak melalui e-report card secara online atau SMS dan banyak lagi.

Soalan 3: Bagaimana kita boleh menjadi usahawan dalam Score A ini?
Jawapan: Orang ramai yang mendaftar dengan program ini, secara automatiknya akan dapat menjalankan bisnes Score A ini. Bagi yang tidak mempunyai anak atau yang tidak mahu menggunakannya juga boleh memasuki bisnes ini dengan cara subscribe pada program ini.

Soalan 4: Perlukan kami mencari orang dan menjual barang?
Jawapan: Apabila kita menyebut bisnes, sudah pasti jual beli tidak dapat dipisahkan. Begitu juga dalam Score A, anda boleh mencari pengguna dan menjual program ini ataupun anda perlu memperkenalkan 2 orang sahaja rakan niaga yang baru.
Apa kata rakan-rakan yang telah menyertai kami:
” Alhamdulillah, itulah yang dapat saya ungkapkan. Saya hanya pemandu teksi dan pendapatan juga tak seberapa. Tetapi kini, hidup saya telah berubah. Pendapatan saya juga hampir RM 10 ribu dalam 3 bulan. Saya amat bersyukur kerana group ini mengamalkan sikap bantu membantu. Memandangkan saya hanya lulusan SPM dan tidak berapa tahu untuk bercakap mengenai perniagaan, namun pendapatan saya merupakan satu bukti yang nyata mengenai bisnes ini. Hubungi saya untuk mengetahui lebih lanjut.” Mahidin – pemandu teksi Hentian Kajang (0132556139).

” Saya masuk kerana rasa ingin tahu. Saya tak pernah masuk bisnes sebegini. Saya akui memang pendapatan saya sebulan melebihi RM 2000. Saya baru sebulan menyertai bisnes ini dan mendapati Score A memang memberikan pendidikan yang berkualiti untuk anak-anak saya. Anak-anak saya sangat ”enjoy” dengan pembelajaran yang disediakan. Dengan lebih 100 ribu soalan di dalam Portal Score A, maka anak-anak saya boleh membuat latihan output tanpa sebarang had masa serta kebolehan akses terhadap semua subjek pada bila-bila sahaja mereka kehendaki. Pendapatan dalam perniagaan ini juga agak lumayan dan sistem yang mudah untuk diikuti membolehkan saya menikmati pulangan yang sangat meringankan beban.” Chef Azmeer – Chef Selebriti (019-3707323).

” Saya masuk Score A kerana ianya bisnes pendidikan. Market yang luas, program yang berkualiti dan yang penting mempunyai Track Record yang baik. Jika anda ingin menjadi peniaga bagi satu-satu produk maka produk tersebut mestilah yang terbaik dan anda amat menyukainya. Memandangkan saya mempunyai beberapa bisnes, saya dapati bisnes ini sangat sesuai untuk pendapatan sampingan. Pada saya tak perlu fikirkan jumlah pendapatan yang banyak. Cukuplah jika dapat RM 1000 sebulan. Kalau lebih saya anggap bonus. Tetapi sekarang ini pendapatan saya purata sudah melebihi dari yang sepatutnya. InsyaAllah akan terus meningkat. ” En Najib – Usahawan Bengkel Kereta dan Har! tanah (0122141335).

”Saya masuk untuk kegunaan adik saya. Memang tak terlintas untuk berniaga. Tetapi oleh kerana ianya program yang ”superb” ramai yang mula bertanya bagaimana adik saya semakin cemerlang dalam pelajaran tanpa perlu hadir ke pusat tuisyen lagi. Kini telah ramai yang menyertai Score A di bawah group kami dan pendapatan terkumpul saya sudah mencecah RM 50,000. Percaya atau tidak terpulanglah. Saya juga masih lagi menuntut di tahun 3 kursus kejuruteraan Mekanikal di UNITEN, Bangi. Sertailah group kami ini dan percayalah anda akan dibantu seperti yang lain. Anda tidak! berseorangan” . Rahimi – pelajar UNITEN (017-6567002).

”Perkara pertama yang kita kena sedar, ini merupakan peluang perniagaan yang hebat. Pendidikan untuk anak-anak merupakan perkara yang sangat penting untuk ibu bapa. Jika kita menghantar anak-anak ke tuisyen, maka wang hanya akan keluar dan tidak akan masuk semula berbanding Program ini yang mana kita bukan sahaja boleh mendapat kembali modal yang sudah dikeluarkan malah boleh pula menabung untuk pendidikan anak-anak untuk masa depan.” Ahmad – Pensyarah di UniKL (012-3762345)

UNTUK IBU BAPA:

Adakah kita rela melihat anak kita ketinggalan dalam pelajaran terutama yang melibatkan masa depan? Jangan memaksa anak anda mengik! uti sistem pembelajaran yang memenatkan dan membosankan. Mereka akan merasa tertekan. Sebaliknya berilah mereka Score A program yang mampu membuatkan mereka gembira semasa belajar. Pastikan anak-anak Score A dalam pelajaran dan kita Score RM (tabung pendidikan mereka)

Untuk Usahawan:

Kami sudah pun menceritakan secebis kisah kami kepada anda. B agaimana pula anda? Buatlah keputusan yang bijak. Percayalah, dengan menyertainya anda tidak akan miskin tetapi sebaliknya mungkin inilah punca rezeki yang sememangnya menanti anda selama ini.
Letakkanlah anda ditempat yang sepatutnya. Jangan biarkan potensi diri anda terbiar dan tidak digunakan. Sertailah kami dan akan mengetahui bagaimana anda boleh berjaya, InsyaAllah.
Semoga kita akan bertemu di dalam perjuangan yang sama.

No comments:

Post a Comment